
EBA Destekli Öğrenme Kayıplarına Müdahale
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), deprem felaketi ve göç hareketlerinin yol...
Bursa’da düzenlenen “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İzleme ve Değerlendirme Çalıştayı”, Milli Eğitim Bakanlığı’nın yeni öğretim programının uygulanabilirliğini değerlendirmeyi amaçladı. Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü ev sahipliğinde, Merinos AKKM Yıldırım Beyazıt Salonu’nda gerçekleştirilen çalıştaya, Türkiye genelinden önde gelen üniversitelerden akademisyenler katıldı. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin yereldeki etkinliğini analiz etmek, uygulama sürecindeki sorunları belirlemek ve eğitim kalitesini artıracak çözüm önerileri geliştirmek çalıştayın temel hedefleri arasındaydı.
BURSA (İGFA) - Çalıştay, anasınıfı, 1, 5 ve 9. sınıf düzeylerindeki öğretim programındaki değişiklikleri kapsamlı bir şekilde ele aldı. Öğretim Programı değişikliklerinin uygulanmasıyla ilgili deneyimlerin paylaşılması ve iyileştirme önerilerinin geliştirilmesi çalıştayın ana gündem maddelerini oluşturdu. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Bursa Uludağ Üniversitesi, Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Gaziantep Üniversitesi ve Bayburt Üniversitesi gibi çeşitli üniversitelerden akademisyenlerin yoğun katılımıyla gerçekleşen etkinlik, geniş bir perspektiften konuyu ele alma fırsatı sundu.
Çalıştayda, 17 farklı dersi temsil eden 30'dan fazla akademisyen, program yazarları, ders kitabı yazarları, öğretmenler, idareciler, formatörler, veliler ve öğrenciler bir araya geldi. Bu geniş katılım, Eğitimde Nitelik artırımına yönelik ortak bir anlayışın oluşmasına ve sahadaki gerçek uygulamalara dair değerli verilerin toplanmasına olanak sağladı. Katılımcılar, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin okul ortamındaki yansımalarını detaylı bir şekilde analiz etti ve karşılıklı deneyim paylaşımında bulundu.
ORTAK AKIL VE YAPICI ÖNERİLER
Çalıştay, açılış konuşmaları ve akademik sunumlarla başladı. Bunun ardından üç oturum halinde yürütülen masa çalışmalarıyla katılımcılar, kendi deneyimlerini paylaştılar ve ortak akıl doğrultusunda modelin iyileştirilmesi için yapıcı öneriler geliştirdiler. Her masa tarafından hazırlanan raporlar, günün sonunda tüm katılımcılarla paylaşılarak çalıştayın çıktıları somutlaştırıldı. Etkinlik, belge takdimi ve kapanış konuşmalarıyla son buldu. Eğitim Çalıştayı, Eğitim Reformu sürecinde önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.