EBA Destekli Öğrenme Kayıplarına Müdahale

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), deprem felaketi ve göç hareketlerinin yol açtığı öğrenme kayıplarını gidermek amacıyla kapsamlı bir proje başlattı. "Temel Eğitimde Öğrenme Kayıplarını Giderme ve Öğretimi Güçlendirme" projesi, deprem bölgesi ve göç alan illerdeki öğrencilerin eğitimdeki aksaklıklarını telafi etmeyi hedefliyor. Öğrenme kayıplarının giderilmesi için, Türkçe, matematik, fen bilimleri, sosyal bilgiler ve hayat bilgisi derslerinde yoğunlaşılmış bir müdahale programı uygulanıyor.

ANKARA (İGFA) - MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen proje, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne uygun olarak tasarlandı. Proje kapsamında, farklılaştırılmış öğretim tekniklerine dayalı müdahale programları ve materyaller geliştirilerek, öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş eğitim desteği sağlanması amaçlanıyor. Bu kapsamda, öğrenme kayıplarını tespit etmek ve gidermek için 59 değerlendirme bataryası ve etkinlik içeren kitaplar hazırlanıp, dijital formatta EBA platformunda EBA platformunda erişime açıldı.

Öğretmenlerin projeyi etkin bir şekilde uygulamaları için MEB stüdyolarında 59 ders videosu, tanıtım ve strateji videoları hazırlanarak EBA'ya yüklendi. Ayrıca, müdahale planlarındaki 240 etkinlik, etkileşimli tahta ve tabletlerde kullanılmak üzere dijital içeriklere dönüştürülerek EBA'da yayımlanacak. Bu sayede, öğretmenler için hem teorik hem de pratik eğitim materyallerinin zengin bir kaynağı sağlanmış oldu. Projenin etkinliğini artırmak amacıyla, UNICEF iş birliğiyle yürütülen eğitim çalışmaları kapsamında, 500 öğretmen ve idareciye yüz yüze eğitim, 1200 öğretmene mahalli eğitim ve toplamda 35 bin öğretmene proje hakkında detaylı bilgilendirme yapıldı. UNICEF işbirliği, projenin uluslararası standartlara uygunluğunu da desteklemektedir.

Projenin yeni aşamasında ise Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli doğrultusunda "Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri" modülü programa eklenecek. Bu eklemeyle, öğrencilerin akademik başarılarının yanı sıra sosyal ve duygusal gelişimlerine de destek verilmesi hedefleniyor. Proje, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin temel prensipleri doğrultusunda, öğrencilerin geleceğe daha donanımlı bir şekilde hazırlanmalarını sağlamayı amaçlıyor. Bu kapsamlı ve çok yönlü yaklaşım, deprem ve göçün eğitim sistemine verdiği zararı telafi etme yolunda önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.



KAYNAK: İGF HABER AJANSI

Follow Us