İzmir'de Yapay Zeka Destekli Matematik Eğitimi Devrimi: 1000 Öğretmen Dijital Dönüşüme Hazırlanıyor
İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü, 2024-2025 eğitim-öğretim yılında eğitimde dijital dönüşümü hızlandırmak için kapsamlı bir programa imza attı. Programın temelini, yapay zekâ teknolojilerinin eğitim içeriklerinin üretilmesinde etkin kullanımı oluşturuyor. Bu kapsamda, ilk etapta 40 matematik öğretmeni (20’si ilkokul, 20’si lise seviyesinden) yoğun bir eğitim programına katılarak yapay zekâ araçlarını kullanarak dijital ders materyalleri geliştirmeyi öğrendiler. Ancak bu sadece başlangıç. Müdürlük, 2025 yılı içerisinde toplamda 1000 öğretmene ulaşmayı hedefliyor. Sınıf öğretmenlerine yönelik eğitimler 25 Şubat 2025'te, fen bilimleri öğretmenlerine yönelik eğitimler ise 27 Şubat 2025'te başlayacak.

Eğitimlerde, öğretmenler yapay zekâ destekli araçların matematik derslerinde nasıl kullanılacağını uygulamalı olarak gördüler. Bu araçların, ders hazırlığı sürecinde zaman tasarrufu sağlamanın yanı sıra, öğrencilerin öğrenme süreçlerini kişiselleştirme ve öğretmenlerin motivasyonunu artırma gibi önemli faydalar sağladığı gözlemlendi. Öğretmenler, yapay zekâ ile oluşturulan dijital içeriklerin, öğrencilerin matematiksel kavramları daha iyi anlamalarına ve derse olan ilgilerini artırmasına katkı sağlayacağına inanıyorlar.
İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi, bu projenin dijital dönüşüm sürecinde atılmış önemli bir adım olduğunu vurgulayarak şunları söyledi: "Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinde yer alan dijital okuryazarlık becerileri, finans okuryazarlığı ve takım çalışması gibi becerilerle öğrencilerimizi geleceğin dünyasına hazırlamak istiyoruz. Yapay zekâ destekli dijital içeriklerin kullanımı, matematik ve fen bilimleri derslerinde evlatlarımızı teknolojiyle desteklerken eğitim sürecinin verimliliğini de artırıyor. Teknolojinin eğitimle buluştuğu ve yenilikçi bir öğrenme ortamı oluşturan bu programda emeği geçen herkesi tebrik ediyorum."
Projenin başarısı, sadece yeni teknolojilerin kullanımıyla değil, aynı zamanda öğretmenlerin bu teknolojilere uyum sağlama becerisi ve öğrencilerin bu yeni öğrenme deneyiminden olumlu geri dönüş almasıyla ölçülecek. İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün bu yenilikçi yaklaşımı, Türkiye genelinde diğer illere de örnek teşkil edebilir ve eğitim sisteminde dijital dönüşümün hızlanmasına katkı sağlayabilir.