İzmir'de 3. Yaş Üniversitesi’nde ikinci merkez, ikinci hayat
İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından 60 yaş ve üstü yurttaşlara yönelik...
Eğitimlerde, öğretmenler yapay zekâ destekli araçların matematik derslerinde nasıl kullanılacağını uygulamalı olarak gördüler. Bu araçların, ders hazırlığı sürecinde zaman tasarrufu sağlamanın yanı sıra, öğrencilerin öğrenme süreçlerini kişiselleştirme ve öğretmenlerin motivasyonunu artırma gibi önemli faydalar sağladığı gözlemlendi. Öğretmenler, yapay zekâ ile oluşturulan dijital içeriklerin, öğrencilerin matematiksel kavramları daha iyi anlamalarına ve derse olan ilgilerini artırmasına katkı sağlayacağına inanıyorlar.
İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi, bu projenin dijital dönüşüm sürecinde atılmış önemli bir adım olduğunu vurgulayarak şunları söyledi: "Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinde yer alan dijital okuryazarlık becerileri, finans okuryazarlığı ve takım çalışması gibi becerilerle öğrencilerimizi geleceğin dünyasına hazırlamak istiyoruz. Yapay zekâ destekli dijital içeriklerin kullanımı, matematik ve fen bilimleri derslerinde evlatlarımızı teknolojiyle desteklerken eğitim sürecinin verimliliğini de artırıyor. Teknolojinin eğitimle buluştuğu ve yenilikçi bir öğrenme ortamı oluşturan bu programda emeği geçen herkesi tebrik ediyorum."
Projenin başarısı, sadece yeni teknolojilerin kullanımıyla değil, aynı zamanda öğretmenlerin bu teknolojilere uyum sağlama becerisi ve öğrencilerin bu yeni öğrenme deneyiminden olumlu geri dönüş almasıyla ölçülecek. İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün bu yenilikçi yaklaşımı, Türkiye genelinde diğer illere de örnek teşkil edebilir ve eğitim sisteminde dijital dönüşümün hızlanmasına katkı sağlayabilir.