İzmir'de Okuma Yazma Güçlüğü Çeken Çocuklara Destek Projesi

İzmir Büyükşehir Belediyesi, okuma-yazma güçlüğü çeken çocuklara yönelik kapsamlı bir proje başlattı. Renkli Harfler Projesi adıyla hayata geçirilen bu çalışma, İzmir Büyükşehir Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı Kütüphaneler Şube Müdürlüğü tarafından yürütülüyor. Proje, okuma-yazma desteğine ihtiyaç duyan çocukların becerilerini geliştirmeyi ve aileleri ile birlikte çalışanları bu konuda desteklemeyi amaçlıyor. Projenin ilk aşaması, üniversitelerin sınıf öğretmenliği bölümlerinde eğitim gören öğrenciler, akademisyenler ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği içinde gerçekleştirildi. Kültürship iş birliğiyle Aliağa Afacan Gençlik Evi’nde düzenlenen Yenilikçi Okuma Yazma Çalıştayı ve eğitimlerle proje hayata geçirildi. Tarihi Havagazı Fabrikası’nda yer alan Araştırma Kütüphanesi’nde ise Kültürship Organizasyonu’nun gönüllü desteğiyle “Öğretmenin Bağ Kurma Senaryoları”, “Çocuk Hakları Bağlamında Kapsayıcılık”, “Eğitimde Yaratıcı Drama”, “Sorgulamaya Dayalı Okuma-Yazma Teknikleri” ve “Eğitmen-Veli İletişim Yöntemleri” başlıklı eğitimler verildi. Bu eğitimler, gönüllü öğrencilere çocuklarla etkili iletişim kurma, özel eğitim teknikleri ve çocuk hakları konusunda önemli bilgiler sağladı. Mayıs ayında gerçekleştirilen çalıştayda projenin ilerleyişi planlanırken, gönüllülere çocuk hakları, akran zorbalığı ve kapsayıcılık gibi konularda çeşitli eğitimler verildi. Projenin ikinci bölümü ise Eylül ayında Buca Yahya Kemal Beyatlı Kütüphanesi’nde başlayacak. Eğitimlerini tamamlayan öğretmen adayları, okuma-yazma güçlüğü çeken öğrencilerle etkinlikler düzenleyerek hem öğrencilere destek olacak hem de mesleki deneyim kazanacaklar. Eylül ayından itibaren Yahya Kemal Beyatlı Kütüphanesi ve diğer kütüphanelerde, gönüllü öğrenciler ile okuma-yazma güçlüğü yaşayan çocuklar bir araya gelerek birebir eğitim desteği alacaklar. Projeye katılmak isteyen gönüllü gençler ve aileler, Yahya Kemal Beyatlı Kütüphanesi ve Kent Kütüphanesi’ne başvurabilecekler. “BİZİM İÇİN DE HARİKA BİR TECRÜBE OLDU” Proje kapsamında eğitim alan üniversite öğrencileri, okuma-yazma güçlüğü çeken öğrencilere nasıl yaklaşacakları konusunda beyin fırtınası yapıyorlar. Çeşitli materyallerle etkinlik ve oyunlar tasarlayan gönüllü öğrenciler, bu çalışmaları interaktif bir etkinliğe dönüştürerek öğrencilere destek olacaklar. Dokuz Eylül Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü 2. sınıf öğrencisi Semih Baz, projenin kendileri için de harika bir deneyim olduğunu ve öğretmenlik mesleğine dair önemli deneyimler kazandırdığını belirtti. Kütüphaneleri merkez alan proje, çocuklara eğitim desteği, öğretmen adaylarına akademik bilgi ve ailelere teknik destek sunmanın yanı sıra, katılımcılara kültürel farkındalık, sosyal kapsayıcılık, yenilikçi ve katılımcı eğitim yöntemleri konusunda da bilgi ve deneyim kazandıracak.

KAYNAK: İGF HABER AJANSI

Follow Us