Sakarya'da 7-9 Mayıs 2025 tarihleri arasında üçüncü kez düzenlenen Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Günleri büyük bir başarıyla gerçekleştirildi. Sakarya İl Milli Eğitim Müdürlüğü koordinasyonunda, Adapazarı, Serdivan, Erenler, Akyazı ve Hendek Rehberlik ve Araştırma Merkezleri işbirliğiyle Şehit Erol Olçok Anadolu Lisesi Konferans Salonu ve Sezginler Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde yapılan etkinliğe geniş katılım sağlandı.
Etkinlikte EMDR, ACT, BDT, psikodrama, psikoonkoloji ve Optimum Denge Modeli gibi güncel yaklaşımların uygulamalı olarak aktarıldığı 25'e yakın atölye çalışması yürütüldü. Alan uzmanları tarafından yönetilen bu çalışmalar, katılımcılar tarafından oldukça verimli bulundu ve içerik çeşitliliği ile mesleki katkıları açısından olumlu değerlendirildi. Etkinliğin önümüzdeki yıllarda da sürdürülmesi planlanıyor.
Sakarya İl Milli Eğitim Müdürü Coşkun Bakırtaş, açılış konuşmasında etkinliğin rehberlik hizmetlerinin niteliğini artırmaya yönelik önemli bir adım olduğunu vurguladı. Psikolojik danışmanların mesleki gelişimini destekleyen bu tür organizasyonların, Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin öngördüğü bütüncül eğitim yaklaşımıyla örtüştüğünü belirterek, yeni modelin öğrenci gelişimini akademik, sosyal ve duygusal boyutlarıyla ele aldığını ve bu süreçte rehberlik uzmanlarının kilit bir rol üstlendiğini ifade etti.
Sakarya İl Milli Eğitim Müdürlüğü koordinasyonunda 7-8-9 Mayıs 2025 tarihlerinde gerçekleşen III. PDR Günleri, Adapazarı, Serdivan, Erenler, Akyazı ve Hendek Rehberlik ve Araştırma Merkezleri iş birliğiyle Şehit Erol Olçok Anadolu Lisesi Konferans Salonu ve Sezginler Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde düzenlendi. Etkinlikte EMDR, ACT, BDT, psikodrama, psikoonkoloji ve Optimum Denge Modeli gibi güncel yaklaşımlar, uzmanlar tarafından uygulamalı olarak aktarıldı. İkinci ve üçüncü günlerde Sezginler Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde yaklaşık 25 atölye çalışması yürütüldü. Katılımcılar tarafından olumlu değerlendirilen etkinliğin, önümüzdeki yıllarda da sürdürülmesi planlanıyor. İl Milli Eğitim Müdürü Coşkun Bakırtaş, etkinliğin rehberlik hizmetlerinin niteliğini artırmaya yönelik önemli bir adım olduğunu ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin bütüncül eğitim yaklaşımıyla örtüştüğünü belirtti.