
Prysmian Kablo, 2025 Hedeflerini Açıkladı
Türkiye'nin önde gelen enerji ve telekomünikasyon kabloları üreticisi Türk Prysmian...
Türkiye'nin yolcu sayısı bakımından ikinci büyük, Avrupa'nın ise 2025 yılının ilk dört ayına göre dokuzuncu en yoğun havalimanı olan İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) Havalimanı, Kurban Bayramı tatiline rekor bir giriş yaptı.
İSTANBUL (İGFA) - 1 Haziran'da 784 uçuşla tüm zamanların en yüksek günlük uçuş sayısına ulaşan havalimanında, son dönemde üst üste kırılan rekorlar, artan yolcu kapasitesini bir kez daha gözler önüne serdi. Bayram süresince ise yeni rekorların beklendiği belirtiliyor. Sabiha Gökçen Havalimanı, yolcu kapasitesi artışıyla dikkat çekiyor.
Kurban Bayramı tatili olan 5-9 Haziran tarihleri arasında mevcut tarife göre yüzde 7'lik bir artış öngörülürken, resmi bayram tatilini kapsayan bu 5 günlük süreçte havalimanının yaklaşık 700 bin yolcuyu ağırlaması planlanıyor. Kurban Bayramı tatilini hafta sonlarıyla birleştirerek 2-13 Haziran 2025 tarihleri arasında 10 günlük bir tatile dönüştüren yolcular da hesaba katıldığında, mevcut tarifenin yüzde 8 üzerinde, yaklaşık 1.6 milyon yolcunun Sabiha Gökçen Havalimanı'nı kullanması bekleniyor. Bu rakamlar, yoğunluk açısından önemli bir gösterge niteliğinde.
ISG, güçlü altyapısı ve operasyonel kapasitesiyle bayram yoğunluğunda da yolcuların seyahatlerini en rahat ve sorunsuz şekilde gerçekleştirebilmeleri için kapsamlı bir dizi hazırlık ve önlem aldı. Bu doğrultuda, operasyon, güvenlik ve temizlik için yapılan ek planlamalarla personel sayısı artırılırken, yaklaşık 20 saniyelik işlemle hızlı ve kolay geçiş sağlayan E-pasaport banko sayısı giden katında 15, gelen katında 19 adet olmak üzere 34'e çıkarıldı. Yolcuların havalimanına hızlı girişlerini sağlamak için terminal genelindeki toplam 110 X-Ray noktasında düzenlemeler yapıldı. Teknoloji olanaklarının yaygınlaştırılması amacıyla ücretsiz ve sınırsız Wi-Fi erişimi sunulurken, ücretsiz içme suyu temini için su sebilleri yerleştirildi. Terminal içerisindeki soğutma sistemi kapasitesi de artırıldı. Bu süreçte, yenilikçi üretken yapay zeka dijital asistanı SAVVy de müşteri hizmetleri konularında anlık yanıt ve çözümlerle yolculara destek verecek. Kurban Bayramı seyahat trafiğinin yönetimi için altyapı iyileştirmeleri ve personel artışı dikkat çekici.