Renault Group, 3. çeyrek finansallarını açıkladı
Renault Group, 2025 yılının üçüncü çeyreğinde elektrifikasyon odaklı ürün stratejisi,...
Genel ekonomik durum beklentisi endeksi de Nisan ayında olumsuz yönde etkilendi. %2,2'lik bir düşüşle 84,6'dan 82,8'e gerileyen bu endeks, tüketicilerin önümüzdeki 12 ay için Türkiye ekonomisine yönelik güvenlerinin azaldığını gösteriyor. Dayanıklı tüketim mallarına harcama yapma düşüncesi endeksi ise daha da belirgin bir düşüş yaşadı. %3,8'lik bir azalışla 103,2'den 99,3'e gerileyen bu endeks, tüketicilerin büyük alımlar yapma konusunda daha isteksiz olduklarını ortaya koyuyor.
Tüm bu veriler, Nisan ayında tüketici güveninde kaydedilen düşüşün, hem mevcut ekonomik durum değerlendirmesinde hem de geleceğe yönelik beklentilerde olumsuz bir etki yarattığını gösteriyor. Bu durumun, önümüzdeki dönemde tüketim harcamaları üzerinde olumsuz bir etki yaratabileceği ve ekonomik büyümeyi yavaşlatabileceği endişelerini beraberinde getiriyor. Uzmanlar, bu gelişmeleri yakından takip ederek, olası ekonomik senaryoları değerlendiriyor.