Türk Madencileri ABD Pazarında Güçlenecek

Türk Maden İhracatçıları ABD Pazarında Güçlü Konum Bekliyor

Amerika Birleşik Devletleri'nin (ABD) yeni gümrük vergileri kararları sonrası, Türk doğal taş sektörü, 'luk gümrük vergisi diliminde kalmanın avantajını kullanarak ABD pazarındaki konumunu güçlendirebileceğine inanıyor. Avrupa ve Uzakdoğu rakiplerine göre daha düşük bir vergi oranıyla rekabet avantajı yakalayan sektör, ihracat hedeflerini yükseltti.

Ege Maden İhracatçıları Birliği Başkanı İbrahim Alimoğlu, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, Türkiye'den ABD'ye yapılacak doğal taş ihracatında ek bir vergi yükünün söz konusu olmadığını vurguladı. Alimoğlu, Türkiye'ye yönelik verginin düşük tutulmasını olumlu karşıladıklarını belirterek, "Yıllık 3,5 trilyon dolarlık ithalat yapan ABD'ye 2024 yılında 432 milyon dolar olan doğal taş ihracatımızı kısa vadede 500 milyon dolara, uzun vadede ise 1 milyar doların üzerine çıkarmayı hedefliyoruz" dedi.

Alimoğlu, Birliğin 2024 yılı olağan mali genel kurul toplantısında yaptığı konuşmada, ABD'nin yeni gümrük vergileri politikasına göre, Türkiye ile benzer ürünler ihraç eden İtalya ve İspanya gibi Avrupa Birliği ülkelerine ek vergi uygulandığını hatırlattı. "Biz Türk doğal taş üreticileri ve mermerciler olarak, bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da şartlar ne olursa olsun üretime, istihdama, ihracata devam edeceğiz. Endişe duyulacak bir durum yok. Ocak ayında ABD'ye bir sektörel ticaret heyeti düzenlemiştik. Türk doğal taşlarına ilgili canlı bir pazar var" şeklinde konuştu.

Dünya Pazarlarında Aktif Varlık

Alimoğlu, 2024 yılında İzmir Marble Fuarı kapsamında Almanya, Azerbaycan, Katar, Suudi Arabistan gibi birçok ülkeden alıcıları bir araya getirdiklerini ve Alım Heyetleri düzenlediklerini açıkladı. Bu tür organizasyonların sektörün uluslararası alanda daha fazla tanınmasına ve ticaret hacminin artmasına büyük katkı sağladığını söyledi.

"9-12 Nisan 2025 tarihlerinde 30. kez düzenlenecek olan İzmir Marble Fuarı'nda Güney Kore, Fransa, Azerbaycan, Kanada, Suudi Arabistan ve Hindistan'dan katılımcılarla yeni bir Alım Heyeti gerçekleştireceğiz" diyen Alimoğlu, sektörün küresel çaptaki etkinliğini vurgulayarak, "Geçtiğimiz Kasım ayında Dubai'de Big 5 Dubai Expo'ya paralel olarak Sektörel Ticaret Heyeti organize ettik. Ocak ayında ABD'nin Las Vegas ve Los Angeles şehirlerinde, Şubat ayında İngiltere'deki Surface Design Show kapsamında ve Mayıs ayında Avustralya'nın Sidney şehrinde sektörel ticaret heyetleri düzenleyeceğiz. Ege Maden İhracatçıları Birliği olarak dünyanın her yerindeyiz. Tüm üyelerimizin yeni pazarlar bulabileceği veya pazar paylarını arttırabilecekleri en önemli etkinlikleri hizmetlerine sunmak için çalışıyoruz" ifadelerini kullandı.

Bu açıklamalar, Türk maden sektörünün küresel pazarda rekabet gücünü artırmaya yönelik aktif stratejiler izlediğini ve ABD pazarındaki olası zorluklara rağmen büyüme hedeflerini sürdürdüğünü gösteriyor.



KAYNAK: İGF HABER AJANSI

Follow Us