2024 Trafik Kazaları: 6 Bin Ölü, Ankara ve İstanbul Önde

Türkiye'de Trafik Kazaları: 2024 Yılı Ölüm ve Yaralanma Raporu

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından yayınlanan verilere göre, 2024 yılında Türkiye karayollarında 1.444.27 trafik kazası meydana geldi. Bu rakam, ülkemizin trafik güvenliği konusunda hala önemli sorunlarla boğuştuğunun bir göstergesi. Kazaların 1.177.172'si maddi hasarlı, 266.855'i ise ölümlü veya yaralanmalı olarak kaydedildi. Ne yazık ki, 6.352 kişi hayatını kaybederken, 385.117 kişi yaralandı. Günlük ortalama 731,1 kaza, 17,4 ölüm ve 1.055,1 yaralanma anlamına gelen bu istatistikler, ülkemizde trafik güvenliğinin acil önlemler gerektirdiğini açıkça ortaya koyuyor.

Ölümler Azaldı, Yaralanmalar Arttı: Çelişkili Bir Resim

2023 yılıyla kıyaslandığında, 2024 yılında toplam kaza sayısında %9,9, ölümlü yaralanmalı kaza sayısında ,5 ve yaralı sayısında %9,8 artış gözlemlendi. Olumlu bir gelişme olarak, ölüm sayısında %3'lük bir azalma yaşandı. Ancak yaralanma sayısındaki artış, trafik güvenliği tedbirlerinin etkinliğine dair soru işaretleri doğuruyor. Motorlu taşıt sayısındaki %8,9'luk artış (31,3 milyona ulaşması) da bu artışta etkili olabilecek faktörler arasında yer alıyor. 100 bin taşıta düşen ölüm sayısı ise 22,8'den 20,3'e geriledi. 2023 yılında taşıtların kat ettiği 348 milyar kilometre başına 18,8 ölüm ve 1.007,9 yaralanma yaşandı.

İl bazında incelendiğinde, en fazla ölüm sayısı 325 ile Ankara'da, en fazla yaralanma sayısı ise 41.414 ile İstanbul'da kaydedildi. En az ölüm sayısı 4 ile Ardahan'da, en az yaralanma sayısı ise 331 ile Bayburt'ta gözlemlendi. Önemli bir nokta ise, ölümlerin V,4'ünün ve yaralanmaların ,5'inin yerleşim yerlerinde meydana gelmesi.

Sürücüler ve İncinebilir Yol Kullanıcıları Öne Çıkıyor

Kazalarda ölenlerin H,4'ü sürücü, 0,6'sı yolcu ve !'i yaya iken; yaralananların R,7'si sürücü, 6,3'ü yolcu ve 'i yayaydı. Cinsiyet dağılımına baktığımızda ise ölenlerin v,2'si erkek, #,8'i kadın; yaralananların ise i,3'ü erkek, 0,7'si kadındı. İncinebilir yol kullanıcıları (yaya, motosiklet, bisiklet ve elektrikli scooter sürücüleri) ölümlerin B,2'sini (2.681), yaralanmaların ise B,1'ini (162.295) oluşturdu. Bu grupta yayalar 1.331 ölümle (!), motosiklet sürücüleri ise 109.832 yaralıyla ((,5) dikkat çekici bir oran sergiliyor. 65 yaş ve üzeri kişiler ise ölümlerin ,5'ini ve yaralanmaların %6,5'ini oluşturdu.

Ölümlü yaralanmalı kazalara karışan 392.740 taşıtın A,8'i otomobil, 1,5'i motosiklet ve ,7'si kamyonetti. Ölümlerin Q,9'u tek araçlı, A,9'u iki araçlı ve %6,2'si çok araçlı kazalarda meydana gelirken, yaralanmaların S,9'u iki araçlı, 8,6'sı tek araçlı kazalarda gerçekleşti. Kazalara neden olan 318.926 kusurun ,1'i sürücü, %8,2'si ise yaya kaynaklıydı. En sık görülen kusur ise "hızı yol ve hava şartlarına uydurmamak" (105.802) oldu.

Kazalar En Çok Yayaya Çarpmayla Ölümle Sonuçlandı

Ölümlerin en sık nedeni yayaya çarpma (1.295), yoldan çıkma (1.281) ve yandan çarpma (1.141) olarak kaydedildi. Kazaların e,3'ü gündüz, 2,6'sı gece ve %2,1'i alacakaranlıkta meydana geldi. Ay bazında ise kazaların 'u Ağustos ayında, gün bazında ise ,2'si cuma günleri gerçekleşti. Son 10 yılda Türkiye'de trafik kazalarında 62.762 kişi öldü ve 3.024.470 kişi yaralandı.

Bu veriler ışığında, trafik güvenliği konusunda daha kapsamlı ve etkili önlemlerin alınması büyük önem taşıyor. Sürücü eğitimlerinin iyileştirilmesi, yaya ve diğer incinebilir yol kullanıcılarının korunmasına yönelik altyapı düzenlemeleri ve denetimlerin sıklaştırılması gibi adımlar, trafik kazalarındaki ölüm ve yaralanma sayılarını azaltmak için hayati öneme sahip.

Follow Us

Doğal Sit Alanlarında Hayvan Bakımevleri İçin Yeni Düzenlemeler

Tabiat Varlıklarını Koruma Merkez Komisyonu, doğal sit alanlarında hayvan bakımevlerinin kurulması ve mevcut doğal yaşam alanlarının korunmasına yönelik yeni düzenlemeler içeren bir ilke kararı yayınladı.  Bu karar, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Karar, doğal sit alanlarının ekosistem dengesini korurken, aynı zamanda hayvanların sağlıklı bir ortamda yaşamalarını sağlamayı hedefliyor.  Hayvan bakımevlerinin kurulumu için belirlenen kriterler arasında çevre dostu uygulamaların öncelikli tutulması yer alıyor.  Yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarının iş birliğiyle ortak projeler geliştirilerek doğal alanların korunması ve hayvan refahı desteklenecek.  Resmi Gazete'de yayınlanan karar metninin görseli haberde yer almaktadır.
Çamlıbel Tüneli ile Tokat-Sivas Yolu Rahatlayacak

Türkiye'nin ulaştırma alanındaki en önemli projelerinden biri olan Çamlıbel Tüneli, 23 Eylül'de ihaleye çıkıyor.  Tokat ile Sivas arasındaki ulaşımda büyük zorluk yaratan, 1650 rakımlı Çamlıbel Geçidi, tünelin açılmasıyla tarihe karışacak.

Yıllardır, özellikle kış aylarında sürücülerin kabusu olan geçit, yoğun kar yağışı, tipi ve buzlanma nedeniyle can ve mal kayıplarına yol açıyordu. Yeni tünel sayesinde bu riskler ortadan kalkacak.

**

Çamlıbel Tüneli ile Tokat-Sivas Yolu Rahatlayacak Türkiye'nin ulaştırma alanındaki en önemli projelerinden biri olan Çamlıbel Tüneli, 23 Eylül'de ihaleye çıkıyor. Tokat ile Sivas arasındaki ulaşımda büyük zorluk yaratan, 1650 rakımlı Çamlıbel Geçidi, tünelin açılmasıyla tarihe karışacak. Yıllardır, özellikle kış aylarında sürücülerin kabusu olan geçit, yoğun kar yağışı, tipi ve buzlanma nedeniyle can ve mal kayıplarına yol açıyordu. Yeni tünel sayesinde bu riskler ortadan kalkacak. **"Karadeniz ile Akdeniz Arasında Güvenli Köprü"** AK Parti Tokat Milletvekili Cüneyt Aldemir, Çamlıbel Tüneli'nin sadece Tokat ve Sivas için değil, Karadeniz ile Akdeniz arasındaki ulaşım için de kritik önem taşıdığını vurgulayarak şunları söyledi: "Çamlıbel Tüneli, Karadeniz'i Akdeniz'e bağlayan stratejik bir yatırım. Bölgemizin tarım ve sanayi ürünleri daha kısa sürede pazara ulaşacak. Lojistik maliyetleri azalacak, yollar daha güvenli hale gelecek. Bu proje, hem ticarete hem de turizme büyük katkı sunacak." **Kış Çilesi Sona Erecek** Projenin tamamlanmasıyla birlikte, özellikle kış aylarında Çamlıbel Geçidi'ni aşmak zorunda kalan sürücülerin yaşadığı zorluklar sona erecek. Kar, tipi ve buzlanma nedeniyle saatler süren yolculuklar çok daha kısa ve güvenli hale gelecek. Tokat-Sivas arası yolculuk hem hızlanacak hem de konfor kazanacak. Aldemir, "Bu proje ile Tokat-Sivas hattı nefes alacak. Yol güvenliği sağlanacak, seyahat süreleri kısalacak. Çamlıbel artık sürücüler için bir kabus olmaktan çıkacak." ifadelerini kullandı. **Ekonomiye ve Turizme Katkı** Tünel projesi tamamlandığında Karadeniz limanlarından çıkan yükler, Akdeniz ve Ortadoğu pazarlarına daha kısa sürede ulaştırılacak. Bu durum ihracatı güçlendirecek, nakliye maliyetlerini ciddi ölçüde azaltacak. Ayrıca güvenli ulaşım imkanı, bölgedeki turizmi de canlandıracak. **"Bölgenin Kalkınma Hamlesi"** Tokat Milletvekili Cüneyt Aldemir, sözlerini şöyle tamamladı: "Çamlıbel Tüneli, Tokat ve Sivas'ın kaderini değiştirecek. Hem ekonomik hem de sosyal anlamda yeni bir dönemin kapısı aralanıyor. Başta Cumhurbaşkanımız olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Bu proje, bölgenin kalkınma hamlesinin simgesi olacak."

Çamlıbel Tüneli ihalesi 23 Eylül'de gerçekleştirilecek. Tokat ve Sivas...