
ULUTEK'te Geliştirilen Yeni Sistem Okuma Becerisini Artırıyor
ULUTEK Teknopark bünyesinde faaliyet gösteren Devin Akademi, geliştirdiği yenilikçi bir...
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Montrö Boğazlar Sözleşmesi çerçevesinde İstanbul ve Çanakkale Boğazlarından uğraksız geçen gemilerden alınan geçiş ücretlerinde güncelleme yapıldığını açıkladı. 1 Temmuz 2025 tarihi itibariyle, gemilerin net tonları üzerinden hesaplanan Altın Frank değeri, yüzde 15 artırılarak 5,83 ABD dolarına yükseltilecek. Bu, 2022 yılı öncesine göre geçiş ücretlerinde 7,2 katlık bir artış anlamına geliyor. Montrö Boğazlar Sözleşmesi kapsamındaki bu düzenleme, Türk Boğazları'ndan geçişlerin maliyetini doğrudan etkiliyor.
ANKARA (İGFA) - Bakan Uraloğlu, yapılan güncellemenin 2022'de başlatılan tarife revizyonlarının dördüncü aşaması olduğunu vurguladı. Uzun yıllar 0,8 dolar seviyesinde sabit kalan Altın Frank değerinin, Denizcilik Genel Müdürlüğü'nün çalışmaları sonucunda düzenli olarak artırıldığını belirten Bakan, "Bu yılki artışla birlikte, 2022 öncesine göre tahsil edilen tahlisiye, fener ve sağlık bedellerini ABD doları cinsinden 7,2 kat yükseltmiş olacağız" dedi. Altın Frank değerinin güncellenmesi, geçiş ücreti sisteminin günümüz koşullarına uyarlanması açısından önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.
“GEREKLİ ALTYAPILARIMIZI VE GEMİ TRAFİK İZLEME SİSTEMLERİMİZİ SÜREKLİ GELİŞTİRMEYE DEVAM ETMEKTEYİZ”
Bakan Uraloğlu, güncellenen Altın Frank değeriyle maliyetlerin daha adil bir şekilde yansıtılacağını belirterek, bu artışın Türk Boğazları'nda verilen kamu hizmetlerinin sürdürülebilirliğini destekleyeceğini ifade etti. "Tahsil ettiğimiz bu ücretlerle, dünyanın en riskli dar su yollarından olan Türk Boğazlarımızda deniz emniyeti ve güvenliğini sağlamanın yanı sıra çevre emniyetini artırmak için gerekli altyapılarımızı ve gemi trafik izleme sistemlerimizi sürekli geliştirmeye devam etmekteyiz" şeklinde konuştu. Bu yatırımlar, deniz emniyeti ve çevre emniyetinin sağlanması için büyük önem taşıyor.
2024 YILINDA 227,4 MİLYON DOLAR TAHSİL EDİLDİ
2024 yılında İstanbul ve Çanakkale Boğazlarından söz konusu ücretlere tabi 51 bin 58 uğraksız gemi geçtiğini belirten Bakan Uraloğlu, bu gemilerden toplam 227,4 milyon dolar tahsil edildiğini açıkladı. Bu rakamın, Türk Boğazlarının yönetilebilmesi için ne kadar yüksek bir maliyet gerektiğini gösterdiğini vurgulayan Bakan, "Bundan önce olduğu gibi bundan sonra da ülkemizin hak ve menfaatlerini uluslararası kurallara uygun olarak korumaya azimle devam edeceğiz" dedi. Gemi trafiğinin yoğunluğu ve maliyetlerin artması, ülkemizin hak ve menfaatlerinin korunması açısından önemli bir konudur.