Göyönük Çevre Yolu Trafiği Rahatlattı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bolu Göynük’te düzenlenen Çevre Yolu Açılış Töreni’nde yaptığı konuşmada, 6,7 kilometrelik Göynük Çevre Yolu projesinin tamamlandığını ve ağır vasıtaların şehir merkezine girmeden transit geçişini sağlayacağını duyurdu. Bakan Uraloğlu, konuşmasında ulaşımın medeniyetlerin yükselişindeki önemine değinerek, İpek Yolu gibi tarihi ticaret yollarının şehirlerin büyümesinde ve gelişmesinde etkili olduğunu vurguladı. Ulaşım altyapısına yapılan yatırımların, bir vücuttaki damarlar gibi şehirleri, insanları ve ekonomiyi birbirine bağladığını, üretimi, ticareti ve turizmi canlandırdığını belirtti.

ANKARA (İGFA) - “Yol Medeniyettir” vizyonuyla, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde Türkiye'de ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmanın yolunu açtıklarını ifade eden Bakan Uraloğlu, hükümetlerinin ulaşım altyapısına yaptığı yatırımları detaylı bir şekilde açıkladı. Bölünmüş yol ağının 6.101 kilometreden yaklaşık beş katına çıkarılarak 29.742 kilometreye ulaştığını, otoyol ağının ise 1.714 kilometreden 3.796 kilometreye yükseltildiğini belirtti. 77 ili güvenli ve konforlu yollarla birbirine bağladıklarını ve bu ağın toplam yol ağının yüzde 43'ünü oluşturduğunu, trafiğin yüzde 83'üne hizmet verdiğini aktardı. 2002 yılında 8,5 milyon olan araç sayısının bugün 32 milyona çıktığını, ortalama seyahat hızının saatte 40 kilometreden 90 kilometreye yükseldiğini, taşıt hareketliliğinin yüzde 195 artarken, karayolu kazalarındaki can kayıplarının yüzde 77 azaldığını vurgulayarak, "Her Hayat Değerlidir" ilkesiyle sıfır can kaybı hedeflerine kararlılıkla yürüdüklerini söyledi.

TRAFİK SIKIŞIKLIĞININ ÖNÜNE GEÇMEK İÇİN GÖYNÜK ÇEVRE YOLU HAYATA GEÇİRİLDİ

Bakan Uraloğlu, kültürel varlıkları ve doğal güzellikleriyle Türkiye'nin önemli yerleşim yerlerinden biri olan Göynük'ün, İstanbul ve Ankara arasında alternatif bir geçiş noktası olduğunu ve gelişen kümes hayvancılığı ve turizm nedeniyle yoğun bir trafik akışına sahip olduğunu belirtti. Bu yoğunluğun şehir merkezinde trafik sıkışıklığına yol açtığını dile getiren Bakan, bu sorunu çözmek için 6,7 kilometre uzunluğundaki Göynük Çevre Yolu projesini hayata geçirdiklerini açıkladı. Proje kapsamında bitümlü sıcak karışım kaplamalı tek yol standardında inşa edilen çevre yolunda, 2 adet hemzemin kavşak ve 38 metrelik bir köprülü kavşak inşa edildiğini, özellikle kümes hayvancılığına bağlı tır ve kamyonların şehir merkezine girmeden transit geçişini sağladıklarını ifade etti.

15 DAKİKADA GEÇİLEN GÜZERGAH 4 DAKİKAYA DÜŞTÜ

Göynük Çevre Yolu'nun şehir merkezinden geçiş süresini 15 dakikadan 4 dakikaya düşürdüğünü belirten Bakan Uraloğlu, bu sayede yıllık 11 milyon lira zaman tasarrufu, 2,2 milyon lira akaryakıt tasarrufu ve toplamda 13,2 milyon lira tasarruf sağlanacağını açıkladı. Ayrıca, karbon emisyonunun 131 ton azaltılarak çevreye de katkı sağlandığını belirtti. Göynük Çevre Yolu'nun ilçe ekonomisine de olumlu katkılar sağlayacağını ve turizm ile ticaret faaliyetlerini canlandıracağını vurguladı.

ORTA ANADOLU OTOYOLU 276 KİLOMETRE UZUNLUĞUNDA OLACAK

Bakan Uraloğlu, konuşmasının devamında Orta Anadolu Otoyolu (Akyazı-Ankara Otoyolu) projesi hakkında da bilgi verdi. Ankara-İstanbul arasında ulaşımı sağlayan ve Bolu'dan geçen mevcut otoyolun yıl boyunca yoğun kullanıldığını ve nüfus artışı, turizm ve ticaret faaliyetlerindeki artış nedeniyle seyahat talebinin sürekli arttığını belirtti. İstanbul-Gerede kesimi başta olmak üzere yoğun trafik sorununa çözüm olarak, Ankara'nın Temelli-Yenihisar bölgesinden başlayacak güzergahın, Ankara Sanayi Odası OSB bölgesinin batısından kuzey yönünde devam ederek Ayaş'a ulaşacağını açıkladı. Otoyol projesinin toplam uzunluğunun 276 kilometre olacağını ekledi. Ankara - İstanbul ulaşımının iyileştirilmesi ve Trafik yoğunluğunun azaltılması hedefiyle bu projenin hayata geçirileceği belirtildi.



KAYNAK: İGF HABER AJANSI

Follow Us