
Üç Haftada 2311 Uyuşturucu Gözaltısı
75 ilde eş zamanlı düzenlenen kapsamlı operasyonlarda, 1 tondan fazla...
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 23 Nisan'da meydana gelen depremin, Bakanlığın sorumluluğundaki ulaşım altyapısına herhangi bir zarar vermediğini açıkladı. 75. Karayolları Bölge Müdürleri Toplantısı'nda konuşan Bakan Uraloğlu, karayolları, havalimanları, tren hatları, metro ve deniz ulaşım yapılarının depremden etkilenmediğini duyurdu. Bu açıklama, kamuoyunda büyük bir rahatlama yaratırken, Bakan Uraloğlu'nun yaptığı detaylı değerlendirme, Türkiye'nin depreme dayanıklı ulaşım altyapısı konusundaki çalışmalarının önemini bir kez daha gözler önüne serdi.
Osmangazi ve Yavuz Sultan Selim Köprüleri'nin Dayanıklılığı Vurgulandı
Bakan Uraloğlu, konuşmasında özellikle Osmangazi ve Yavuz Sultan Selim Köprüleri'nin depreme karşı yüksek dayanıklılıklarıyla tasarlandıklarını vurguladı. "Şiddetli depremlerde bile ayakta kalacak şekilde inşa edilen bu köprüler, olası büyük bir deprem durumunda İstanbul, Kocaeli ve Sakarya'ya kesintisiz ulaşımı sağlayacak şekilde projelendirildi" diyen Bakan, Kuzey Marmara Otoyolu'nun bu konuda kritik bir rol oynayacağını belirtti. Bu açıklama, bölgedeki olası depremlere karşı alınan önlemlerin kapsamlılığını ve geleceğe yönelik hazırlıklı olmayı göstermesi açısından büyük önem taşıyor.
23 Nisan İstanbul depreminde karayollarımız, havalimanlarımız, tren ve metrolarımız bu felaketi hasarsız atlattı.
— Abdulkadir URALOĞLU (@a_uraloglu) April 28, 2025
Projelerimizin tasarım ve inşa işlerini, en büyük deprem senaryolarını göz önüne alarak yaptık. pic.twitter.com/iHAzIygqQe
Karayolları Genel Müdürlüğü'nün Tarihi ve Güncel Başarıları
Bakan Uraloğlu, Karayolları Genel Müdürlüğü'nün 1950 yılındaki kuruluşundan bugüne kadar geçirdiği evrimi ve ulaştığı başarıları da anlattı. Cumhuriyet'in ilk yıllarında 47 bin 80 kilometre olan yol ağının bugünkü 29 bin 742 kilometreye ulaştığını, Ankara-İstanbul arası yolculuk süresinin 79 saatten 18 saate indiğini hatırlattı. Bölünmüş yol ağının trafiğin yüzde 83'üne hizmet verdiğini, araç sayısının 31 milyonu aştığını ve trafik kazalarında can kayıplarının yüzde 77 azaldığını vurgulayarak, "Her Hayat Değerlidir" ilkesiyle sıfır can kaybı hedeflediklerini tekrarladı.
Mega Projeler ve Geleceğe Yönelik Hedefler
Bakan, otoyol ağının 3 bin 796 kilometreye, köprü ve viyadük uzunluğunun 799 kilometreye, tünel uzunluğunun ise 790 kilometreye çıkarıldığını, bu yatırımların yıllık 199 milyar TL'lik ekonomik katkı sağladığını açıkladı. Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Marmaray gibi mega projelerin Türkiye'yi küresel bir ulaşım merkezi haline getirdiğini ve uluslararası ödüller kazandığını söyledi. 2053 hedefini 38 bin 60 kilometre otoyol ağı olarak belirten Bakan, Kınalı-Malkara Otoyolu'nun İstanbul-Çanakkale arasını 2 saate indireceğini, Ankara-Kırıkkale-Delice ve Antalya-Alanya otoyollarının inşaatının devam ettiğini duyurdu. Ayrıca, fiber optik altyapının 20 bin kilometreye çıkarılarak akıllı ulaşım sistemlerinin yaygınlaştırılacağını da belirtti.