
Keşan'da Modifiye Araçlar Şöleni
Keşan'da Modifiye Araç Tutkunları Bir Araya Geldi Aykut Kocaman'ın düzenlediği ve...
İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün açıklamasına göre, Milli Eğitim Bakan Yardımcıları Celile Eren Ökten, Nazif Yılmaz, Ömer Faruk Yelkenci ve M. Bilal Macit, genel müdürlük yetkilileri ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü yöneticileriyle birlikte İstanbul'daki okulları ziyaret ederek deprem sonrası yürütülen çalışmaları yerinde inceledi. Ziyaret kapsamında, depremden etkilenen bölgelerdeki eğitim kurumlarının güvenliğinin sağlanması ve eğitim-öğretim faaliyetlerinin sürdürülebilirliğine yönelik yapılan çalışmalara yakından bakıldı.
Kent genelinde, eğitim kurumlarının güvenliğinin sağlanması amacıyla teknik ekipler tarafından kapsamlı alan taramaları başlatıldı. İstanbul Proje Koordinasyon Birimi (İPKB), Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü ve İstanbul Valiliği koordinasyonunda yürütülen bu çalışmalar, eğitim yapılarında sürdürülen izleme ve değerlendirme sürecinin önemli bir parçasını oluşturuyor. Uzman ekipler, önleyici ve planlı bir yaklaşımla, olası riskleri en aza indirmeyi hedefleyen detaylı incelemeler gerçekleştiriyor.
Okul Bahçeleri Açıldı, Destek Ekipleri Sahadaydı
Depremin ardından, İstanbul'daki tüm okul bahçeleri, depremzedelere barınma alanı sağlamak amacıyla vatandaşların kullanımına açıldı. İlçe milli eğitim müdürlüklerinin koordinesinde yürütülen saha organizasyonları kapsamında, yaklaşık 50 bin kişi okul bahçelerinde barınma, dinlenme ve temel ihtiyaçlarını karşılama imkanı buldu. Yetkililer, sıcak çorba ve içecek ikramlarının düzenli olarak yapıldığını ve güvenlik kontrollerinin sürekli olarak sürdürüldüğünü belirtti.
Milli Eğitim Bakanlığı'nın resmi internet sitesinde yer alan habere göre, deprem sonrası süreçte meslek liseleri, sahip oldukları üretim ve lojistik altyapılarıyla kritik bir rol üstlendi. Özellikle gıda teknolojileri alanındaki liseler, sıcak yemek, çorba ve simit üretimiyle depremzedelere destek sağladı. Öğretmen ve öğrenciler gönüllü olarak bu üretim çalışmalarına katılırken, okul atölyeleri 24 saat esasına göre çalıştı. Bu özverili çalışma, depremzedelerin temel ihtiyaçlarının karşılanmasında büyük önem taşıdı.
Yaşanabilecek travmatik etkilerin önüne geçmek amacıyla, rehber öğretmenler ve psikolojik danışmanlardan oluşan psikososyal destek ekipleri sahaya yönlendirildi. Bu ekipler, özellikle çocuklar ve ailelerle birebir ilgilenerek, psikolojik destek sağlıyor ve olası travma sonrası stres bozukluklarının önlenmesine katkıda bulunuyor. Okullar ve toplanma alanlarında düzenli görüşmeler gerçekleştirilirken, İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde oluşturulan kriz iletişim birimi de, kamuoyunun doğru bilgilendirilmesi ve sahada ortaya çıkabilecek ihtiyaçlara hızlı çözüm üretilmesi amacıyla 7/24 esasına göre çalışmalarını sürdürüyor.