İstanbul'da Eş Zamanlı Üçlü Pist Operasyonu Başladı

İstanbul Havalimanı'nda Avrupa'da Bir İlk: Eş Zamanlı Üçlü Bağımsız Pist Operasyonu Başladı

Türkiye, İstanbul Havalimanı'nda gerçekleştirilen eş zamanlı üçlü bağımsız pist operasyonu ile Avrupa'da bir ilke imza attı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun katılımıyla bugün başlayan uygulama, havalimanının kapasitesini önemli ölçüde artırması bekleniyor. Ancak, uygulamaya ilişkin CHP'den gelen eleştiriler de dikkat çekti.

Devrim niteliğindeki uygulama, aynı anda üç uçağın birbirinden tamamen bağımsız pistlerde iniş veya kalkış yapmasına olanak sağlıyor. Bakan Uraloğlu, "Bu sistem ile İstanbul Havalimanı'na aynı anda üç uçak iniş yapabilecek, üç uçak da eş zamanlı olarak kalkış yapabilecek. Üçlü Bağımsız Pist Operasyonu Amerika Birleşik Devletleri'nde uygulanıyor. Avrupa'da ise bu uygulamayı hayata geçiren ilk ülke Türkiye olacak." açıklamasında bulundu. Bu gelişmenin İstanbul Havalimanı'nın trafik akışını hızlandıracağını ve dinamik kapasitesini artıracağını vurgulayan Bakan Uraloğlu, eş zamanlı üçlü uçuşa bizzat şahitlik etti.

Bakan Uraloğlu'nun Twitter hesabından yaptığı paylaşım da uygulamanın önemini gözler önüne seriyor:

https://twitter.com/a_uraloglu/status/1912778531068661822

Ancak, CHP Genel Başkan Yardımcısı Ulaş Karasu, bu heyecan verici gelişmenin yanında önemli soruları gündeme getirdi. Karasu, eş zamanlı üçlü bağımsız pist operasyonunun güvenli ve verimli bir şekilde yürütülmesi için alınan önlemlerin detaylı bir şekilde açıklanmasını talep etti. Özellikle, hava trafik kontrolörlerinin aldığı eğitimlerin yeterlilik düzeyi ve kullanılan teknolojinin güncelliği konusunda soru işaretleri dile getirdi.

Karasu, Bakan Uraloğlu'na şu soruları yöneltti: "Eğitim verilen merkezin donanımları günümüzün modern teknolojik koşullarına uygun mudur? Donanımlar en son ne zaman yenilenmiştir? Eğitimler kim ya da kimler tarafından ne zaman verilmiştir?" CHP'li vekil, uygulamanın başarılı bir şekilde işletilmesinin, kapsamlı bir planlama, eksiksiz eğitim ve talimatlar, ve en önemlisi, yüksek nitelikli ve iyi eğitilmiş insan kaynağıyla mümkün olduğunu vurguladı.

Karasu, olası risklere dikkat çekerek, hava trafik kontrolörlerinin simülatör eğitimlerinden havaalanının coğrafi konumuna kadar birçok faktörün göz önünde bulundurulması gerektiğini belirtti. Eksiksiz eğitim ve uygulama talimatlarının hazırlanmaması ve insan kaynağının etkin yönetilmemesinin, kazalara yol açabileceği uyarısında bulundu. Bu nedenle, uygulamanın tüm yönlerinin titizlikle incelenmesi ve şeffaflığın sağlanması gerektiğini ifade etti.



KAYNAK: İGF HABER AJANSI

Follow Us