Sarsma Bantları: Daha Güvenli Yollar

Türkiye'ye Akıllı Ulaşım Sistemleri Geliyor: Daha Güvenli Yollar, Daha Az Kaza

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) tarafından yürütülen ve ülke genelinde trafik güvenliğini artırmayı hedefleyen kapsamlı çalışmalar hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Akıllı Ulaşım Sistemleri'nin (AUS) bir parçası olan Trafik Uyarmalı Sinyalizasyon Sistemi ve yol kenarına yerleştirilen sarsma bantları ile sürücü güvenliğinin en üst seviyeye çıkarılması amaçlanıyor.

Bakan Uraloğlu, KGM bünyesindeki Akıllı Ulaşım Sistemleri Merkezleri'nin, meteorolojik algılayıcılar, değişken mesaj işaretleri ve kameralar gibi gelişmiş teknolojiler kullanarak yol koşulları hakkında gerçek zamanlı veri topladığını vurguladı. Bu veriler, anlık olarak sürücülere iletilerek, olası kazaların önlenmesine, trafik akışının optimize edilmesine ve yolculuk sürelerinin kısaltılmasına katkıda bulunuyor. Sistem, hava olayları, çevresel faktörler ve olası kazalar gibi değişkenleri anında tespit ederek, sürücüleri radyo yayınları, mobil uygulamalar ve değişken mesaj işaretleri aracılığıyla uyarıyor.

Geçen yıl 810 kavşağın trafik uyarmalı sinyalizasyon sistemine geçirildiğini hatırlatan Bakan, bu sayının bu yıl 120 kavşak daha artırılacağını müjdeledi. Bu sistem sayesinde, sabit süreli çalışan sinyalizasyon sistemleri, trafik yoğunluğuna göre dinamik olarak ayarlanarak, trafik akışının daha verimli bir şekilde yönetilmesi sağlanıyor. Ayrıca, geçen yıl 44'ü yenileme, 235'i yeni tesis olmak üzere toplam 279 kavşakta iyileştirme çalışmaları yapıldığını belirten Bakan, bu yıl da 70 kavşağın daha bu sisteme entegre edileceğini ve sisli bölgeler için 1200 senkronize IUGC (Flaşör) tesis edileceğini açıkladı.

Sarsma Bantlarıyla Sürücü Uyarısı ve Güvenlik Artışı

Bakan Uraloğlu, özellikle uzun yolculuklarda sürücü yorgunluğu ve dikkat dağınıklığını önlemek amacıyla kullanılan sarsma bantlarının önemini vurguladı. Araç lastiklerinin bu bantlardan geçerken oluşturduğu titreşim ve ses, sürücüyü uyarmak ve olası bir yoldan çıkma kazasını engellemek için tasarlanmıştır. Bu sistem, özellikle gece sürüşlerinde ve görüşün kısıtlı olduğu hava koşullarında büyük önem taşıyor. Bakan, bu yıl 725 kilometrelik kesimde sarsma bandı uygulaması yapmayı planladıklarını belirtti. Bu uygulama ile banket üzerinde ve yol kenarında meydana gelen kazaların azaltılması hedefleniyor.

Sonuç olarak, Türkiye'nin Akıllı Ulaşım Sistemleri'ne yaptığı yatırımlar, trafik güvenliğini artırmak, yolculuk sürelerini kısaltmak ve çevre dostu bir ulaşım sistemi oluşturmak için önemli adımlar atıldığını gösteriyor. Bu gelişmeler, daha güvenli ve verimli bir ulaşım altyapısı için önemli bir dönüm noktası olarak değerlendiriliyor.



KAYNAK: İGF HABER AJANSI

Follow Us