Türkiye'de Ro-Ro Taşımacılığı Rekor Seviyede

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'nin deniz yolu taşımacılığı sektöründeki güçlü performansını ve Ro-Ro taşımacılığındaki önemli artışı vurgulayan açıklamalarda bulundu. Bakan Uraloğlu, Türkiye'nin 28 aktif Ro-Ro hattıyla faaliyet gösterdiğini ve 2024 yılında taşınan araç sayısının 706 bin 387'ye ulaştığını duyurdu. Bu rakam, sektörün istikrarlı büyümesini ve Türkiye'nin uluslararası ticaretteki önemini gözler önüne seriyor. Ro-Ro taşımacılığı verilerinin ayrıntılı incelenmesi, sektörün dinamik yapısını ve büyüme potansiyelini ortaya koyuyor.

ANKARA (İGFA) - Bakan UraloÄŸlu'nun açıklamalarına göre, dünya yük taşımacılığının ˆ'inin deniz yoluyla gerçekleÅŸtiÄŸi gerçeÄŸi göz önüne alındığında, Türkiye'nin dış ticaret taşımalarının †'sının deniz yoluyla yapılması, ülkenin küresel ticaretteki konumunun stratejik önemini vurguluyor. 2003-2024 yılları arasında deniz yolunun dış ticaretteki parasal payının 5,9 kat artarak 333,96 milyar dolara ulaÅŸması, sektörün ekonomik büyümeye olan katkısını açıkça gösteriyor. Bu durum, Deniz yolu taşımacılığının Türkiye ekonomisi için ne kadar hayati olduÄŸunu kanıtlıyor. Dış ticaret rakamlarının bu denli yüksek olması, Türkiye'nin küresel ekonomideki etkinliÄŸini de pekiÅŸtiriyor.

Ro-Ro taşımacılığının, karayoluyla uluslararası eşya taşımacılığına yeni güzergahlar sunmasının altını çizen Bakan Uraloğlu, Türkiye'nin coğrafi konumunun ve deniz yapısının bu sektörü oldukça cazip hale getirdiğini belirtti. 2003 yılında 220 bin 345 olan yurt dışı bağlantılı Ro-Ro hatlarında taşınan araç sayısı, 2024 yılında "1'lik bir artışla 706 bin 387'ye ulaştı. Bu artış, Uluslararası taşımacılık sektöründe Türkiye'nin yükselen gücünü göstermektedir. Taşımaların coğrafi dağılımına bakıldığında ise i'unun Avrupa, ,5'inin Akdeniz ve ,2'sinin Karadeniz hatlarında gerçekleştiği, Avrupa taşımalarının da h'inin İtalya hattında yapıldığı görülüyor. Araçların taşıma türüne göre dağılımı ise şu şekilde: h,5 treyler, (,1 tır, %1,9 römork ve yarı römork. Bu veriler, Lojistik sektörünün ihtiyaçlarına göre taşıma yöntemlerinin çeşitlendirildiğini göstermektedir.

2025 yılının ilk dört ayında taşınan araç sayısının geçen yıla göre %7,8 artarak 246 bin 816'ya ulaşması, sektördeki büyümenin istikrarlı bir şekilde devam ettiğini gösteriyor. Bakan Uraloğlu, Türkiye'nin 28 aktif Ro-Ro hattıyla faaliyetlerine devam ettiğini ve sektörü güçlendirmek için çalışmaların aralıksız sürdüğünü vurgulayarak, geleceğe yönelik iyimser bir tablo çizdi. Ulaştırma sektörü için bu veriler oldukça umut verici.



KAYNAK: İGF HABER AJANSI

Follow Us

Doğal Sit Alanlarında Hayvan Bakımevleri İçin Yeni Düzenlemeler

Tabiat Varlıklarını Koruma Merkez Komisyonu, doğal sit alanlarında hayvan bakımevlerinin kurulması ve mevcut doğal yaşam alanlarının korunmasına yönelik yeni düzenlemeler içeren bir ilke kararı yayınladı.  Bu karar, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Karar, doğal sit alanlarının ekosistem dengesini korurken, aynı zamanda hayvanların sağlıklı bir ortamda yaşamalarını sağlamayı hedefliyor.  Hayvan bakımevlerinin kurulumu için belirlenen kriterler arasında çevre dostu uygulamaların öncelikli tutulması yer alıyor.  Yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarının iş birliğiyle ortak projeler geliştirilerek doğal alanların korunması ve hayvan refahı desteklenecek.  Resmi Gazete'de yayınlanan karar metninin görseli haberde yer almaktadır.
Çamlıbel Tüneli ile Tokat-Sivas Yolu Rahatlayacak

Türkiye'nin ulaştırma alanındaki en önemli projelerinden biri olan Çamlıbel Tüneli, 23 Eylül'de ihaleye çıkıyor.  Tokat ile Sivas arasındaki ulaşımda büyük zorluk yaratan, 1650 rakımlı Çamlıbel Geçidi, tünelin açılmasıyla tarihe karışacak.

Yıllardır, özellikle kış aylarında sürücülerin kabusu olan geçit, yoğun kar yağışı, tipi ve buzlanma nedeniyle can ve mal kayıplarına yol açıyordu. Yeni tünel sayesinde bu riskler ortadan kalkacak.

**

Çamlıbel Tüneli ile Tokat-Sivas Yolu Rahatlayacak Türkiye'nin ulaştırma alanındaki en önemli projelerinden biri olan Çamlıbel Tüneli, 23 Eylül'de ihaleye çıkıyor. Tokat ile Sivas arasındaki ulaşımda büyük zorluk yaratan, 1650 rakımlı Çamlıbel Geçidi, tünelin açılmasıyla tarihe karışacak. Yıllardır, özellikle kış aylarında sürücülerin kabusu olan geçit, yoğun kar yağışı, tipi ve buzlanma nedeniyle can ve mal kayıplarına yol açıyordu. Yeni tünel sayesinde bu riskler ortadan kalkacak. **"Karadeniz ile Akdeniz Arasında Güvenli Köprü"** AK Parti Tokat Milletvekili Cüneyt Aldemir, Çamlıbel Tüneli'nin sadece Tokat ve Sivas için değil, Karadeniz ile Akdeniz arasındaki ulaşım için de kritik önem taşıdığını vurgulayarak şunları söyledi: "Çamlıbel Tüneli, Karadeniz'i Akdeniz'e bağlayan stratejik bir yatırım. Bölgemizin tarım ve sanayi ürünleri daha kısa sürede pazara ulaşacak. Lojistik maliyetleri azalacak, yollar daha güvenli hale gelecek. Bu proje, hem ticarete hem de turizme büyük katkı sunacak." **Kış Çilesi Sona Erecek** Projenin tamamlanmasıyla birlikte, özellikle kış aylarında Çamlıbel Geçidi'ni aşmak zorunda kalan sürücülerin yaşadığı zorluklar sona erecek. Kar, tipi ve buzlanma nedeniyle saatler süren yolculuklar çok daha kısa ve güvenli hale gelecek. Tokat-Sivas arası yolculuk hem hızlanacak hem de konfor kazanacak. Aldemir, "Bu proje ile Tokat-Sivas hattı nefes alacak. Yol güvenliği sağlanacak, seyahat süreleri kısalacak. Çamlıbel artık sürücüler için bir kabus olmaktan çıkacak." ifadelerini kullandı. **Ekonomiye ve Turizme Katkı** Tünel projesi tamamlandığında Karadeniz limanlarından çıkan yükler, Akdeniz ve Ortadoğu pazarlarına daha kısa sürede ulaştırılacak. Bu durum ihracatı güçlendirecek, nakliye maliyetlerini ciddi ölçüde azaltacak. Ayrıca güvenli ulaşım imkanı, bölgedeki turizmi de canlandıracak. **"Bölgenin Kalkınma Hamlesi"** Tokat Milletvekili Cüneyt Aldemir, sözlerini şöyle tamamladı: "Çamlıbel Tüneli, Tokat ve Sivas'ın kaderini değiştirecek. Hem ekonomik hem de sosyal anlamda yeni bir dönemin kapısı aralanıyor. Başta Cumhurbaşkanımız olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Bu proje, bölgenin kalkınma hamlesinin simgesi olacak."

Çamlıbel Tüneli ihalesi 23 Eylül'de gerçekleştirilecek. Tokat ve Sivas...

TMO'nun açıkladığı 2025 yılı mısır alım fiyatı ton başına 11.300 TL olarak belirlenmiş.  TMO, 2025 mısır üretiminin geçen yıla göre %4,9 artışla 8,5 milyon ton olacağını tahmin ediyor ve alımlara hafta başında başlayacak.  Üreticilerin alım süreciyle ilgili dikkat etmeleri gereken hususlar da TMO tarafından duyurulmuş.