
Konya'da Uygulamalı Fizik Projesi Başladı
Konya Büyükşehir Belediyesi Konya Bilim Merkezi, TÜBİTAK 4004 – Doğa...
Yapay zeka destekli sohbet robotu ChatGPT'ye entegre edilen yeni alışveriş özelliği, dijital pazarlama dünyasında çığır açacak bir gelişme olarak değerlendiriliyor. Bu yenilik, dijital reklamcılığın geleceğini yeniden şekillendirme potansiyeline sahip.
İSTANBUL (İGFA) - ChatGPT'nin alışveriş entegrasyonu, dijital pazarlama stratejilerini kökten değiştirme yolunda ilerliyor. Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan'ın yaptığı açıklamaya göre, yapay zeka; kişiselleştirilmiş reklamların ve SEO'nun önemini daha da artıracak.
Dijital pazarlama sektörü, yapay zeka kullanımının artmasıyla yeni bir döneme girmiş durumda. ChatGPT'nin alışveriş özelliği, kullanıcı odaklı reklam modellerini ön plana çıkararak sektörde devrim yaratıyor. Yasin Kaplan, “ChatGPT, Google ve Meta gibi devlere alternatif, etkileşimli ve niş bir reklam platformu oluşturuyor. Kullanıcının sorularını analiz ederek anında kişiselleştirilmiş reklam önerileri sunabilme yeteneği, reklam görmezden gelme sorununu azaltma potansiyeline sahip. Blog içerikleri ve yapay zeka destekli içerik yönetimi ise giderek daha büyük önem kazanacak” şeklinde konuştu.
Kaplan, ChatGPT'nin uzun ve net kullanıcı sorgularına yanıt verirken ürün görselleri, fiyatları, kullanıcı yorumları ve mağaza linkleri de sunduğunu vurguladı.
Örneğin, “1000-3000 TL arası akıllı erkek saati öner” gibi bir sorguya, sistemin web'deki blogları, forumları, YouTube videolarını ve haber sitelerini tarayarak yanıt verdiğini belirten Kaplan, “Ürünlerin sadece kendi web sitenizde değil, farklı platformlarda da görünür olması büyük önem taşıyor. Bu durum, ChatGPT gibi sistemler için referans oluşturuyor. SEO ve çok kanallı içerik stratejisinin değeri daha da artacak” dedi. Bu durum, dijital pazarlama stratejilerinin yeniden gözden geçirilmesini ve yapay zeka entegrasyonunun önemini vurguluyor.