KESİD'in Yeni Araştırması: Küçük Ev Aletleri Sektörünün Geleceği

Türkiye'de Küçük Ev Aletleri Sektörü: Büyüme ve Gelecek Trendleri

Küçük Ev Aletleri Sanayici ve İhracatçıları Derneği (KESİD), Türkiye ev elektroniği sektörünün nabzını tutan kapsamlı bir araştırmanın sonuçlarını açıkladı. Research İstanbul tarafından gerçekleştirilen ve 18 yaş üzeri 1521 kişiyle çevrimiçi anket yöntemiyle tamamlanan araştırma, mevcut ürün sahipliğini, tüketici memnuniyetini ve gelecekteki satın alma eğilimlerini mercek altına alıyor. Araştırmanın bulguları, KESİD yetkililerinin katılımıyla düzenlenen bir basın toplantısında paylaşıldı. Toplantıya KESİD Onursal Başkanı Bülent Durlanık, Yönetim Kurulu Başkanı Senur Akın Biçer ve Yönetim Kurulu Üyeleri Murat Kolbaşı, Mustafa Hacısalihoğlu, Rahmi Korkmaz ve Emre Gürsel eşlik etti.

1521 Katılımcıyla Kapsamlı Bir Analiz

Türkiye'nin 12 farklı bölgesinden katılım sağlanan 1521 katılımcının demografik yapısı incelendiğinde; katılımcıların yarısının kadın, yarısının erkek olduğu ve yaş ortalamasının 39.3 olduğu görülüyor. Örneklemin büyük bir kısmını (P) 25-44 yaş aralığı oluştururken, 55 yaş üstü katılımcıların oranı  olarak belirlendi. Sosyoekonomik statü dağılımı ise şu şekilde: $ AB, ' C1, 0 C2 ve  DE grubu. Araştırmada, katılımcıların Y'unun çocuk sahibi ve R'sinin kendi evinde yaşadığı tespit edildi. İlginç bir nokta ise, katılımcıların 0'unun kiralık evde yaşıyor olması.

Küçük Ev Aletleri Kategorisinde Patlama

Araştırmanın en dikkat çekici sonuçlarından biri, 2022-2023 yılları arasında 7 büyüyen tüketici teknolojisi pazarında küçük ev aletleri kategorisinin 5'lik rekor bir büyüme oranı göstermesi. KESİD Başkanı Senur Akın Biçer, bu büyümenin ardındaki faktörleri şöyle açıklıyor: "Tüketicinin bilinçlileşmesi, şirketlerin Ar-Ge'ye verdiği önem, sektördeki kalite yarışı ve rekabet ortamı, sektörümüzün büyümesini sağlıyor. Akıllı teknolojilerin entegrasyonu, çevre dostu ürün geliştirme ve e-ticaretin büyümesi, sektörümüzü şekillendirecek anahtar faktörler olacak."

Biçer, şehirlerdeki yoğun yaşam tarzının, zamanı etkin kullanma ihtiyacını artırarak otomatik ve çok fonksiyonlu ev aletlerine olan talebi güçlendirdiğini de vurguluyor. "Özellikle metropollerde, küçük yaşam alanları için tasarlanmış, yerden tasarruf sağlayan cihazlar popüler hale geliyor. Çok işlevli ve kompakt ev aletlerine yönelimde artış gözlemliyoruz. Kombine çamaşır ve kurutma makineleri, mikrodalga ve mini fırınlar, çok amaçlı elektrikli süpürgeler gibi ürünler öne çıkıyor," diye ekliyor.

E-Ticaretin Yükselişi ve En Çok Tercih Edilen Ürünler

Pandemi sonrasında ivme kazanan online ve çok kanallı alışveriÅŸ trendinin yükseliÅŸi devam ediyor. Mobil ödeme kolaylıkları, cazip kampanyalar ve geliÅŸmiÅŸ teslimat hizmetleriyle e-ticaret, 2022'ye göre 5 artışla 1,85 trilyon TL'lik bir büyüklüğe ulaÅŸtı ve genel ticaret hacmi içindeki payını 'lere çıkardı. TÜİK verilerine göre, 2023'te internete eriÅŸim oranı –'ya, internetten alışveriÅŸ oranı ise P'lere ulaÅŸtı. Ticaret Bakanlığı verilerine göre, beyaz eÅŸya ve küçük ev aletleri sektöründe online alışveriÅŸ yapan tüketiciler en çok airfryer, klima, mutfak ve yemek aletleri, çamaşır makinesi ve buzdolabı satın alıyor.

Araştırmanın Önemli Bulguları:

✔ Saç kurutma makinesi, tost makinesi, blender/mikser, akıllı TV ve Türk kahve makinesi gibi ürünler, temel ihtiyaçları karşılayan ve hemen her evde bulunması beklenen ürünler olarak öne çıkıyor. Bu ürünlerin uzun süreli talep görmeye devam edeceği öngörülüyor.

✔ Robot süpürge, dikey süpürge, airfryer ve çamaşır kurutma makinesi gibi yenilikçi ürünler, henüz tüm hanelerde yaygınlaşmasa da büyük ilgi görüyor ve gelecek vaat eden kategoriler arasında yer alıyor.

✔ Su arıtma cihazı, özellikle su fiyatlarındaki artış ve sağlık endişeleri nedeniyle yaygınlaşarak "demirbaş" ürün kategorisine yaklaşmış durumda.

✔ Su arıtma cihazı, Türk kahve makinesi ve akıllı TV gibi yüksek memnuniyet oranına sahip ürünlerin güçlü konumlarını koruyacağı, airfryer gibi sosyal medyada popüler ürünlerin de pazar paylarını artırma potansiyeline sahip olduğu belirtiliyor.

Follow Us