Konya'da Uygulamalı Fizik Projesi Başladı

Konya Büyükşehir Belediyesi Konya Bilim Merkezi, TÜBİTAK 4004 – Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları çağrısı kapsamında desteklenen "Formülsüz Fizik 2.0" projesini başarıyla tamamladı.

KONYA (İGFA) - Türkiye'nin TÜBİTAK destekli ilk ve en büyük bilim merkezi olan Konya Bilim Merkezi, TÜBİTAK tarafından desteklenen "Formülsüz Fizik 2.0" projesine ev sahipliği yaparak, fen eğitimi alanında önemli bir çalışmaya imza attı. Konya Büyükşehir Belediyesi'nin şehre kazandırdığı bu merkez, bilim eğitiminin yaygınlaştırılması ve gençlerin bilimsel düşünme becerilerinin geliştirilmesi adına önemli bir rol üstlenmeye devam ediyor.

Proje kapsamında, Konya ve çevre ilçelerinden seçilen 80 lise öğrencisi, 9. sınıfı bitirip 10. sınıfa başlamış ve akademik başarıları yüksek öğrenciler, fizik prensiplerini formüllerden uzak, deneysel ve uygulamalı bir yöntemle öğrenme fırsatı buldu. Bu ücretsiz eğitim programı, öğrencilerin fizik derslerine karşı olan bakış açılarını değiştirmeyi ve bilime olan ilgilerini artırmayı hedefledi.

2024 yılında ilk kez uygulanan Formülsüz Fizik projesinin bu ikinci versiyonunda, fizik kurallarının günlük hayattaki olaylarla ilişkilendirilmesi ön plana çıkarıldı. Atölye çalışmaları, ezberci ve formül tabanlı yöntemler yerine, deneyimleme ve keşfetmeye dayalı olarak tasarlandı. Deneysel öğrenme yönteminin benimsenmesi, öğrencilerin aktif katılımını sağlayarak daha kalıcı bir öğrenme süreci oluşturmayı amaçladı.

Formülsüz Fizik 2.0 projesi, katılımcılara fizik bilimine yeni bir perspektif kazandırmayı hedeflerken, iki farklı atölye çalışması yöntemi kullandı. Birinci yöntemde çeşitli materyallerle pratik uygulamalar gerçekleştirilirken, ikinci yöntemde ise öğrenciler yaptıkları çalışmaları Lego eğitim setleri kullanarak mekanik düzeneklere dönüştürdüler. Bu iki farklı yaklaşım, uygulamalı öğrenme sürecini zenginleştirerek, öğrencilerin mühendislik ve tasarım becerilerinin de gelişmesine katkıda bulundu.

Proje, proje tabanlı öğrenme yaklaşımını benimseyerek, öğrencilerin problem çözme, işbirliği, bilgiye erişim, iletişim ve öz değerlendirme becerilerinin gelişimini de destekledi. Lego setlerinin kullanımı ise bilimsel süreç becerilerini güçlendirirken, analitik düşünme ve mühendislik yetkinliklerini artırmayı amaçladı.



KAYNAK: İGF HABER AJANSI

Follow Us