Türkiye'de Instagram Kullanımı Zirvede

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, We are Social ve Meltwater tarafından hazırlanan Dijital 2025 Türkiye Raporu'ndaki sosyal medya kullanım verilerini kamuoyu ile paylaştı. Rapora göre, Türkiye'de internet kullanıcı sayısı 77,3 milyon iken, sosyal medya kullanıcı sayısı son bir yılda %1,7 artışla 58,5 milyona ulaştı. Sosyal medya kullanımının ülkemizdeki yaygınlığına dikkat çeken Bakan Uraloğlu, günlük ortalama internet kullanım süresinin 7 saat 13 dakika olduğunu, bunun 2 saat 43 dakikasının sosyal medyada geçtiğini vurguladı. Aylık ortalama 7,6 sosyal medya platformunun kullanıldığını da sözlerine ekledi.

ANKARA (İGFA) - Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanıcılarının cinsiyet dağılımına da değinerek, kadın kullanıcıların oranının F,6, erkek kullanıcıların oranının ise S,4 olduğunu açıkladı. Kullanıcıların sosyal medya hesaplarını ağırlıklı olarak arkadaşlar, aile ve tanıdıklarını takip etmek, haberleri okumak, iletişim kurmak ve boş zamanlarını değerlendirmek için kullandıklarını belirtti. Ayrıca, satın alınan ve satın alınmak istenen markaların hesaplarının da takip edildiğini ifade etti.

Instagram'ın Baskınlığı

Türkiye'de en çok kullanılan sosyal medya platformunun 58,4 milyon kullanıcıyla Instagram olduğunu belirten Bakan, Instagram'ı 57,5 milyon kullanıcıyla YouTube ve 40,2 milyon kullanıcıyla TikTok'un takip ettiğini söyledi. Facebook'un 34,8 milyon, X platformunun ise 19,7 milyon kullanıcısı bulunuyor. 2024 yılına göre platformlardaki kullanıcı artış oranlarına da değinen Bakan Uraloğlu, Instagram'da %8,5, TikTok'ta %2,9, Facebook'ta %1,3 ve X platformunda %1'lik bir artış olduğunu, YouTube'da ise değişiklik olmadığını açıkladı. Sosyal medya platformları arasındaki rekabeti ve kullanıcı dağılımını gösteren bu veriler dikkat çekici.

Bakan, platformlar üzerinde geçirilen süreler hakkında da bilgi verdi. Aylık ortalama kullanım süreleri; Instagram için 32 saat 36 dakika, TikTok için 26 saat 26 dakika, YouTube için 23 saat 31 dakika, Facebook için 9 saat 45 dakika ve X platformu için ise 5 saat 4 dakika olarak açıklandı. İnternet kullanım süresi ve sosyal medya kullanım alışkanlıkları hakkında detaylı bilgiler sunan Bakan Uraloğlu, bu verilerin dijitalleşme stratejilerinin şekillenmesinde önemli rol oynayacağını vurguladı.



KAYNAK: İGF HABER AJANSI

Follow Us