Türkiye'de Yapay Zeka İyimserliği Arttı

Stanford Üniversitesi'nin, Silikon Vadisi'nin kalbinde yer alan ve yapay zekâ araştırmalarında küresel bir lider konumunda bulunan araştırma ekibinin yayınladığı 2025 Yapay Zekâ Endeksi raporu, yapay zekânın tüm toplumu ve küresel ekonomiyi dönüştüren temel bir unsur olduğunu vurguluyor. Yapay Zekânın etkisi giderek artarken, bu dönüşümün ayrıntıları ve Türkiye özelindeki yansımaları raporun önemli bulguları arasında yer alıyor.

İSTANBUL (İGFA) - Stanford Üniversitesi'nin 2025 Yapay Zekâ Endeksi raporu, Türkiye'de yapay zekâya yönelik iyimserliğin sürekli arttığını gösteriyor. Raporda, teknolojinin hızla yaygınlaştığı ve toplumun algılarının değiştiği belirtiliyor. Türkiye'de yapay zekânın faydalı olduğuna inananların oranı, 2022'den bu yana %9 artışla p'e ulaşmış durumda. Genç ve teknolojiye uyumlu nüfusu ile Türkiye, Yapay Zekâ Teknolojileri alanında öne çıkıyor.

Cerebrum Tech Kurucusu Dr. R. Erdem Erkul, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, "Türkiye'nin yapay zekâya olumlu yaklaşımı, dijital dönüşüm ve büyüme sürecinde büyük bir güç sağlayacaktır. Kalkınmanın anahtarı, dijital dönüşümde yatıyor" dedi. Rapora göre, yapay zekâ maliyetleri son iki yılda 280 kat azaldı; donanım maliyetleri yıllık 0 düşüş gösterirken, enerji verimliliği ise @ artış kaydetti. Bu gelişmeler, teknolojinin yaygınlaşmasını önemli ölçüde hızlandırdı. Şirketlerin yapay zekâ kullanım oranı 2023'te U iken, 2024'te x'e yükseldi; finans, sağlık ve perakende sektörleri bu alanda öncü rol oynuyor. Dijital Dönüşümün hızlanmasıyla birlikte, yapay zekânın etkisi daha da hissediliyor.

Bireysel kullanıcılar da yapay zekâyı günlük yaşamlarına entegre etmeye başladı; metin oluşturma, görsel tasarım ve kişisel asistan uygulamaları giderek yaygınlaşıyor. Dr. Erkul, "Yapay zekâda cesur adımlar atanlar, büyüme yolunda fark yaratacak" diyerek sözlerini noktaladı.

TÜRKİYE'DE CEO'LAR ÖNCÜ

PwC CEO araştırmasına göre, Türkiye'deki CEO'lar, yapay zekâya dünya ortalamasının üzerinde yatırım yapmayı planlıyor. Önümüzdeki üç yılda küresel CEO'ların G'si, Türkiye'deki CEO'ların ise X'i yapay zekâyı iş süreçlerine entegre etmeyi hedefliyor. Yeni ürün ve hizmet geliştirmede yapay zekâ kullanmayı planlayan Türk CEO'larının oranı ise G ile dünya ortalamasını (0) geride bırakıyor. CEOların bu yaklaşımı, Türkiye'nin yapay zekâ alanındaki potansiyelini ortaya koyuyor.



KAYNAK: İGF HABER AJANSI

Follow Us