
Konya'da 1000 Öğrenci Robot Yarışacak
TEKNO-SEL 2025: Konya'da Teknoloji ve Robotların Buluşması Türkiye Yüzyılı'nda Milli Teknoloji...
İstanbul'un görkemli Çırağan Sarayı, Türkiye'nin önde gelen e-ticaret profesyonellerini bir araya getiren zirveye ev sahipliği yaptı. E-ihracat, ödeme sistemleri, lojistik, pazarlama, reklam, iletişim, teknoloji, ulaşım, telekomünikasyon, otomotiv, gayrimenkul, sağlık ve finans sektörlerinden yüzlerce temsilcinin katıldığı zirvede, dijital dönüşümün geleceği ve özellikle yapay zekanın sektörlere etkisi masaya yatırıldı.
MooF Digital Agency CEO'su Yasin Kaplan, zirvede yaptığı konuşmada, yapay zekanın önümüzdeki yıl özellikle pazarlama sektöründe köklü değişikliklere yol açacağını vurguladı. Kaplan, “E-ticaretin geleceğini şekillendiren ve pazarlama dünyasında devrim yaratacak yeniliklere şahit olacağız” diyerek sektörün heyecan verici bir dönüşümün eşiğinde olduğunu belirtti.
Kaplan, yapay zekanın görsel ve sanatsal içerik üretiminde etkin bir şekilde kullanılmaya başlandığını, markaların tüketicilerle kurduğu bağı güçlendirdiğini ve dikkat çekici, yaratıcı içeriklerin üretilmesine olanak sağladığını ifade etti. "Tüketicilerin dikkatini çekmek ve onları etkilemek için yapay zekanın sunduğu sınırsız imkanları stratejik hamlelere dönüştürmek büyük önem taşıyor. İçerikleri kişiselleştirme ve yaratıcı içerikler oluşturma, yapay zeka ile daha da değer kazanacak kavramlar olacak," diyen Kaplan, yapay zeka kullanımının doğru şekilde entegre edilmesinin ve insan faktörünün göz ardı edilmeden bir denge kurulmasının önemine dikkat çekti. Gündem Sayfası olarak, yapay zekanın sunduğu bu potansiyelin hem fırsatlar hem de riskler barındırdığını ve bu teknolojinin etik ve sorumlu bir şekilde kullanılmasının sektörün geleceği için kritik olduğunu düşünüyoruz.
Zirvedeki diğer konuşmacılar da benzer görüşleri dile getirerek, yapay zekanın e-ticaretin her alanını dönüştüreceğini, kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimlerinin ön plana çıkacağını ve otomasyonun verimliliği artıracağını vurguladılar. Ancak, yapay zeka ile gelen yeni sorunların da ele alınması gerektiği ve bu konuda düzenlemelerin ve etik standartların geliştirilmesinin önemi vurgulandı. Dijital dönüşümün hızlandığı bu dönemde, yapay zekanın doğru kullanımıyla rekabet avantajı sağlanabileceği ancak yanlış kullanımının da büyük riskler doğurabileceği konusunda katılımcılar hemfikir oldu.
E-Ticaret Zirvesi, sektörün önde gelen isimlerini bir araya getirerek, e-ticaretin geleceğine dair önemli bir tartışma platformu oluşturdu. Yapay zekanın dönüştürücü gücü, zirvenin en önemli gündem maddelerinden biri olarak öne çıktı ve sektörün bu yeni teknolojiye uyum sağlama yolculuğunda önemli bir adım oldu.