
SED Ailelerine Anneler Günü Pikniği Düzenleniyor
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Sosyal Ekonomik Destek (SED) programından...
İzmir Güzelbahçe Belediyesi, vatandaş memnuniyetini en üst seviyeye çıkarma ve yerel yönetim ile halk arasındaki iletişimi güçlendirme hedefiyle GÜZİM (Güzelbahçe Belediyesi İletişim Merkezi)'ni hayata geçirdi. GÜZİM, telefon görüşmelerinin ötesinde, doğrudan ve yüz yüze iletişim sağlayarak vatandaşların ihtiyaçlarını yerinde tespit etmeyi ve çözüm süreçlerine aktif katılımlarını sağlamayı amaçlıyor.
İzmir (İGFA) - Güzelbahçe Belediye Başkanı Mustafa Günay, GÜZİM ekibinin esnaf ve vatandaşlarla saha çalışmalarına başladığını duyurarak, yeni iletişim stratejilerinin önemini vurguladı. Başkan Günay, “Telefon veya sosyal medya üzerinden alınan taleplerin, yüz yüze görüşmelerin sıcaklığını ve samimiyetini yakalayamadığını” belirterek, GÜZİM personellerinin “sokakta, Güzelbahçe Belediyesi İletişim Merkezi kıyafetleriyle, vatandaşlarla birebir iletişim kurarak, şikayet, istek, dilek ve taleplerini doğrudan dinleyeceklerini” açıkladı. Bu yeni yaklaşımın, vatandaşlar tarafından daha olumlu karşılandığını ve iletişimin daha etkin hale geldiğini gözlemlediklerini ifade etti.
Başkan Günay, GÜZİM'in hedeflerini şu şekilde özetledi: “Saha çalışmalarında elde edilecek görüşmeler, gözlemler ve veri toplama süreçlerinde etkin görev almak; sosyal sorumluluk bilinciyle hareket ederek, yerel katılım kültürünü güçlendirmek; kurumumuzun sahadaki yüzü olarak, dinleyen, anlayan ve çözüm süreçlerine katkı sunan bir anlayış geliştirmek.” Projenin temel amacının, saha çalışmalarından elde edilen vatandaş beklentileri, önerileri ve sorunlarını sistematik bir şekilde analiz ederek, belediye hizmetlerini yönlendirecek raporlar oluşturmak olduğunu belirtti. Bir yıl içinde hayata geçirilen ve devam eden birçok projeye değinen Başkan Günay, Güzelbahçe'nin farklı sosyal, ekonomik ve yaş gruplarına sahip bireylere ev sahipliği yaptığını hatırlatarak, özellikle temizlik, ulaşım, park-bahçe ve altyapı gibi günlük yaşamı doğrudan etkileyen hizmet alanlarındaki yoğun talepleri dikkate alarak, yaşlı bireyler, gençler, esnaf ve kadınlar gibi farklı gruplarla doğrudan iletişim kurarak sorunları yerinde tespit edip anında çözüm üretmeyi hedeflediklerini vurguladı.
Başkan Günay, “Yaptığımız projelerden ne kadar haberdar oldukları, yapılan çalışmaları doğru bulup bulmadıkları ve başka hangi yönlerde çalışmalar yürütmemiz gerektiği konusunda, personellerimiz vatandaşla birebir iletişim halinde olacak. Telefon kadar değil, bir el sıkmak kadar yakın olacağız vatandaşımıza.” diyerek sözlerini tamamladı. Güzelbahçe Belediyesi'nin bu yeni iletişim stratejisi, yerel yönetimlerle vatandaşlar arasındaki diyaloğun güçlendirilmesi açısından önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Vatandaş memnuniyeti odaklı hizmet anlayışının örnek bir uygulaması olarak gösterilebilir. YerelYönetim ile İletişim alanında yeni bir dönem başlıyor.