
Bilecik Valisi'nden sağlık çalışanlarına bayram ziyaretinde teşekkür
Bilecik Valisi Faik Oktay Sözer, Kurban Bayramı'nın münasebetiyle Bilecik Eğitim...
2024 yılında Türkiye dahil 12 ülkede gerçekleştirilen Tava-Tencere Kategorisi Tüketici Kullanım Alışkanlıkları Araştırması çarpıcı sonuçlar ortaya koydu. Araştırma, Türk mutfak kültürünün ve mutfakta geçirilen zamanın uluslararası alanda öne çıkan bir özellik olduğunu gözler önüne serdi. Tüketici Kullanım Alışkanlıkları araştırmasının detayları, Türk toplumunun mutfakla olan derin bağını ve sofistike pişirme alışkanlıklarını detaylı bir şekilde analiz etti.
İSTANBUL (İGFA) - Türkiye'de 18 yaş üstü bin kişinin katılımıyla Kasım-Aralık 2024 döneminde gerçekleştirilen araştırma, dikkat çekici veriler sunuyor. Araştırmaya göre Türkiye, evde yemek pişirme sıklığı konusunda Mısır ve Brezilya'dan sonra üçüncü sırada yer alıyor. Haftada beş saatten fazla zamanını mutfakta geçiren Türk tüketicileri, 17'den fazla tava-tencere çeşidiyle Brezilya ve İtalya'yı geride bırakarak Mutfak Kültürü açısından dikkat çekici bir profili ortaya koydu. Dahası, katılımcıların D'ü şık ve modern ürünleri tercih ediyor.
TAVA-TENCEREYE BÜYÜK İLGİ
AraÅŸtırmanın bulguları, Türklerin `'ının tava-tencere kategorisine büyük ilgi duyduÄŸunu gösteriyor. Bu grubun %'i ise kendilerini "yemek piÅŸirme tutkunu" olarak tanımlıyor. SaÄŸlıklı beslenme her yaÅŸ grubunda ön planda yer alıyor; katılımcıların €'i kilo yönetimi veya diyetini önemsiyor. Evde yemek piÅŸirme, hem ekonomik hem de saÄŸlıklı bir yaÅŸam tarzını destekleyen bir alışkanlık olarak öne çıkıyor. SaÄŸlıklı Beslenme trendinin mutfak alışkanlıklarını nasıl ÅŸekillendirdiÄŸi araÅŸtırmanın önemli bir sonucu.
Tava ve tencere satın alma kararlarında ise sağlamlık, uzun ömürlülük ve güvenli kullanım başı çekiyor. Katılımcıların 9'u premium ürünlerin daha iyi pişirdiğine inanırken, 8'i kaliteli bir ürüne daha fazla para ödemeye hazır olduğunu belirtiyor. Uzun ömürlülük, tencere tercihlerinde birinci sırada yer alırken, dayanıklı kaplama en çok aranan özellik olarak öne çıkıyor. Mutfak Ürünleri tercihlerinde kalite ve dayanıklılık kriterleri belirleyici rol oynuyor.
İNOVASYON VE SET TERCİHİ ARTIYOR
Seramik kaplamalı ürünler yükselişte; zamanlayıcılı, basınç kontrollü düdüklü tencereler ise hızlı pişirme ve besin değerini koruma açısından popülerliğini koruyor. Çıkarılabilir saplı setler "üst segmente geçiş" olarak görülüyor; farklı boy ve işlevdeki setler tercih ediliyor. Büyük setlere yatırım yapmaya sıcak bakılıyor. Teknolojinin mutfak ürünlerine yansıması da araştırmanın önemli bir bulgusu.
Z KUÅžAÄžI MUTFAKTAN UZAK
Z kuşağı, dışarıda yemek yemeyi tercih ederek mutfağa mesafeli duruyor. Temel ihtiyaçlara yönelik ürünlerle yetiniyorlar, ancak internetten tarif arama ve online alışverişte diğer kuşaklara göre daha aktifler. Z Kuşağının tüketim alışkanlıkları da araştırmanın ele aldığı önemli bir konu.
2016'da %8 olan online mutfak ürünü satın alma oranı, 2024'te 6'ya ulaştı. E-ticaret sektörünün mutfak ürünlerindeki etkisi giderek artıyor.