Siirt'e yapılacak olan 34 kilometrelik yeni demiryolu hattı, bölgenin kalkınmasına önemli bir katkı sağlayacak gibi görünüyor. Saatte 160 kilometre hıza ulaşabilen hat, Siirt'i ulusal demiryolu ağına entegre ederek ulaşım altyapısını güçlendirecek. Projenin kapsamı oldukça geniş: birçok tünel, viyadük ve üst/alt geçit inşa edilecek ve hat serimi yapılacak. Bu da hem ulaşımı kolaylaştıracak hem de bölgedeki sanayi ve tarım ürünlerinin iç ve batı bölgelerine, hatta limanlara daha hızlı ve verimli bir şekilde taşınmasını mümkün kılacak. Siirt Organize Sanayi Bölgesi'ndeki işletmeler ve Türkiye'nin ilk çinko izabe tesisi de bu gelişmeden olumlu etkilenecek. Ayrıca, Diyarbakır-Mazıdağı hattının modernizasyonu ve Diyarbakır-Mardin demiryolu hattı için yapılan etüt çalışmaları da bölgenin ulaşım ağını daha da geliştirmeyi hedefliyor. Genel olarak, proje Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nin ekonomik kalkınmasına önemli ölçüde destek verecek gibi görünüyor.
Siirt'i ulusal demiryolu ağına bağlayacak olan yeni hat, saatte 160 kilometre hıza uygun olarak tasarlanmıştır. Proje kapsamında Kurtalan, Havaalanı, Üniversite ve Siirt istasyonları inşa edilecek ve 15.574 metre uzunluğunda 6 tünel, 12 kaçış tüneli, 2 aç-kapa tüneli, 2 viyadük, 7 üst geçit ve 6 alt geçit yapımını içermektedir. Toplamda 61.000 metre hat serimi gerçekleştirilecektir. Hattın, Siirt'in ulaşım altyapısını güçlendirmesi, sanayi ve tarım ürünlerinin iç ve batı bölgelerine taşınmasını kolaylaştırması ve limanlara bağlantı sağlaması bekleniyor. Projenin Siirt Organize Sanayi Bölgesi'ndeki 85 sanayi tesisi ve Türkiye'nin ilk çinko izabe tesisini de olumlu etkileyeceği belirtiliyor. Ayrıca, Diyarbakır-Mazıdağı hattının modernizasyonu ve Diyarbakır-Mardin demiryolu için etüt çalışmalarının devam ettiği açıklandı. Proje, Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nin kalkınmasına önemli bir katkı sağlayacaktır.