Türkiye'de Ro-Ro taşımacılığında son 22 yılda (2003-2024) büyük bir artış yaşandı. Taşınan araç sayısı 220.345'ten 706.387'ye yükseldi, yani yaklaşık üç katına çıktı. Bu artış, Türkiye'nin coğrafi konumu ve denizcilik altyapısının sektöre cazip gelmesinden kaynaklanıyor. Taşımaların büyük bir kısmı (%69) Avrupa, özellikle İtalya (%68) üzerinden gerçekleşti. 2025'in ilk dört ayında da geçen yıla göre %7,8'lik bir artış gözlemlenmiş ve 246.816 araç taşınmıştır. Türkiye, şu anda 28 aktif Ro-Ro hattıyla hizmet vermeye devam ediyor. Deniz yolu taşımacılığının Türkiye'nin dış ticaretindeki önemi de vurgulanıyor; dış ticaretin %86'sı deniz yoluyla gerçekleştiriliyor ve deniz yolu taşımacılığının parasal payı 2003'ten 2024'e kadar 5,9 kat artarak 333,96 milyar dolara ulaşmış.
Türkiye'nin deniz yolu taşımacılığı, özellikle Ro-Ro taşımacılığı alanında önemli bir ilerleme kaydettiğini gösteren bir haber özeti. 2003-2024 yılları arasında deniz yoluyla yapılan dış ticaretin parasal payı 5,9 kat artarak 333,96 milyar dolara ulaşmış. Ro-Ro taşımacılığında araç sayısı da aynı dönemde "1 artış göstererek 706 bin 387'ye yükselmiş. Taşımaların büyük bir çoğunluğu (i) Avrupa'ya, özellikle İtalya'ya (h) yapılmış. Sektörün güçlendirilmesi için çalışmaların devam ettiği belirtiliyor ve 2025'in ilk dört ayında da taşımalarda %7,8'lik bir artış gözlemlenmiş.